Norway yay !

2009-08-17 @ 19:57:10

dålig uppdatering igen I know har tatt och rest till Norge där min mamma och hennes släkt bor ska stanna några dagar till. Det är väldigt skönt med lite semester även ifall det inte är någon solresa. Ska se om jag kan få igång kameran också va på stan och köppte ett par leggings med dragkedja på och ett diadem med en liten rosett från h&m ska till stan imorgon med tror jag finns inte så mycke att göra här hehe.

Vad gör alla nu för tiden då? går ni i skola? jobbar? jag är mycket intresserad av olika folks karrärdrömmar osv eftersom jag själv har så mycke ideer om vad jag vill bli men vet inte vad och så vidare. Sen känns pressen så jävla hög på en så man blir tokig eller e det bara jag som tycker det? att man ska bli det bästa i världen tjäna mest pengar osv. Visst är det bra att ha ambitioner och höga drömmar men när andra personer tillexempel ens familj sätter hög press på en så känns det bara jobbigt för det kanske inte är precis det man vill bli som dom vill att man ska bli. De flesta föräldrar som sätter höga krav på sina barn och tjatar på att dom ska lyckas inom vissa karriärer har väl kanske inte lyckats så bra själva så då går det ut över barnen och det tycker jag är riktigt dumt. Trot inte många föräldrar ens vet vilken press det sätter på sina ungdomar idag jag menar jag har redan ålders kris vid 19 år!

känns som om man måste veta med en gång vad man ska bli och lyckas så fort som möjligt om det ändå vore så lätt.

hur känner ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback